با ایمیل مارکتینگ بیشتر آشنا شوید


امروزه ایمیل مارکتینگ تبدیل به یکی از موثر ترین روش ها برای تبلیغات در دنیای مدرن شده است. این روش تبلیغاتی یکی از روش های بسیار پر بازده در دنیای دیجیتال میباشد. نکته ای مهم که در رابطه با این قضیه وجود دارد این است که بسیاری از افرادی که نام ایمیل مارکتینگ را میشوند با ارسال ایمیل های گروهی اشتباه میگیرند. یا حتی مورد های بیشماری هم وجود داشته است که مردم گمان می کنند این روش باعث میشود تا ایمیل های ارسالی ما اسپم شود بنابراین در استفاده از این روش تبلیغاتی دچار سردرگمی میشوند.

ایمیل مارکتینگ چیست؟

بازاریابی به وسیله ایمیل به این شکل است که شرکتی که میخواهد تبلیغات کند ابتدا از فرد مورد نظر اجازه میگیرد تا ایمیل ها را با هدف مشخصی ارسال نماید. در صورتی که فرد تایید کند ایمیل های تبلیغاتی برای او ارسال میشود. اما اسپم به این شکل است که ایمیل هایی به شکا گروهی و یا حتی غیر گروهی و از همه مهم تر بدون اجازه طرف مقابل ارسال شود. این حرکت موجب میشود تا ایمیل های ارسال شده اسپم شوند.
به صورت خلاصه اگر بخواهیم ایمیل مارکتینگ را توضیح دهیم : یعنی ارسال ایمیل برای علاقمندان در یک حوزه کاری.. پس یعنی ایمیل ها به صورت هدفمند ارسال شوند.
در این روش تبلیغات شما هیچ گونه آدرس ایمیلی را خریداری نمیکنید و این افراد هستند که ادرس ایملشان را در اختیار شما قرار میدهند. قرار دادن ایمیل در اختیار شما هم میتواند به شکل های زیر باشد:
۱٫ فرم هایی که در نمایشگاه بازدید کنندگان پر میکنند
۲٫ فرم های انلاین که در سایتتان موجود است
۳٫ به شکل تماس تلفنی
و …

مزیت های ایمیل مارکتینگ

دو تا از مهم ترین مزیت های ایمیل مارکتینگ را بررسی می کنیم:
یکی از آنها راحتی در استفاده و قیمت مناسب آن میباشد. قیمت نهایی ارسال ایمیل بسیار کم و مقرون به صرفه میباشد. و شما میتوانید محصولات و یا خدمات خود را در مدت زمانی اندک در اختیار دیگران(میلیون ها نفر در سراسر دنیا) قرار دهید. دومین مزیت ایمیل مارکتینگ این است که شما میتوانید به راحتی ایمیل ها را پیگیری کنید. در این ایمیل ها علاوع بر محصولات و یا خدمات میتوانید ماهیانه خبرنامه های متنعی را برای افراد مختلف ارسال نمایید.

کاربرد ایمیل مارکتینگ : معرفی خدمات و محصولات جدید ،در نظر گرفتن تخفیفات ویژه و پیشنهادات جدید ،بازاریابی محتوا مثلا اطلاع رسانی آموزشی ،تبریک مناسب ها ، ارسال اخبار و مقالات و …. نکته ای که باید در هنگام ارسال ایمیل در نظر بگیرید این است که محتوایی که در ایمیل های خود مینویسید باید جذابیت کافی را داشته باشند.

علاوه بر موارد ذکر شده با ارسال ایمیل های تبلیغاتی برای مخاطبان دیگر نیازی نیست که منتظر شوید که آنها به سایت شما وارد شود و از سایت بازدید نمایند. بنابراین فرد مخاطب با باز کردن ایمیل شما میتواند از طریق لینکی که در داخل آن گذاشته شده به سایت شما هدایت شود و از آن بازدید نماید.